1.5.11

OPIČÍ CHLEBA


S Mascarpone buchtou jsem moc práce neměla (viz můj předešlý příspěvek), proto jsem si mohla dovolit pohrát si s mou další velikonoční kreací, Monkey Bread (hrozný název - Opičí chleba).  Původní recept je na blogu Smitten Kitchen, ale mě navíc inspirovala Lorraine z Not Quite Nigella, která přidala čokoládu jako náplň.
Byla to celkem piplačka. V Opičím chlebu jde v podstatě o kuličky z kynutého těsta, namočené v rozpuštěném másle a obalené v hnědém cukru se skořicí. Ty se pak naskládají těsně vedle sebe do máslem vymazané formy. Po upečení jdou krásně oddělit jedna od druhé, takže každý si může utrhnout,  kolik chce.
Já jsem kuličky plnila kousky čokolády a trochou povidel, což je má oblíbená kombinace. Máslo jsem podle návodu Lorraine nechala rozpustit na mírném ohni, až zhnědlo a dostalo ořechový nádech. Pak jsem jej přecedila. Ale určitě by klidně stačilo nechat je rozpustit tak, jak to udělala Deb ze Smitten Kitchen.

Při pečení jsem měla jeden menší problém. Povedlo se mi totiž zaktivovat hlásič kouře. Mám nekvalitní formu, kapalo mi z ní máslo, takže z trouby se hrozně kouřilo. Naštěstí jsem z toho požárního hlásiče stihla vymontovat baterky dřív, než přijeli hasiči. Ti by ze mě asi nechápali, už tak mám u nich dobrou reputaci kvůli mému zimnímu incidentu se zabouchnutými dveřmi...

Ale všechno dobře dopadlo, Opičí chleba se mi podařilo úspěšně dopéct. Měla jsem původně v plánu tuhle kalorickou bombu jen ochutnat (přeci jen másla a cukru je tu až až), ale nešlo odolat. Buchtičky chutnaly naprosto skvěle a samozřejmě, že jsem se nespokojila jen s jednou nebo dvěma :-( 


P.S. Deb ze Smitten Kitchen sice neplnila kuličky ničím, za to na vršek nalila polevu. V mém případě poleva nebyla nutná. Nač zbytečně přidávat kalorie...

Žádné komentáře:

Okomentovat