7.1.12

ROZINKOVÉ CUKROVÍ


Posledním cukrovím z mé 2011 vánoční kolekce, o kterém chci napsat samostatný příspěvek, je Rozinkové cukroví. Chutnalo mi ze všech mých vánočních kreací nejvíc. Čím déle bylo uležené, tím bylo lepší. Poslední kousky jsem dojídala skoro čtyři týdny po upečení a byly měkounké a lahodné.
Použila jsem už párkrát vyzkoušený recept je ze stránek Vaříme dětem. Pokud máte rádi rozinky, určitě vám toto cukroví doporučuju vyzkoušet.

Rozinkové cukroví - RECEPT

INGREDIENCE
100 g rozinek
2 lžíce hladké mouky
140 g cukru moučka
140 g mletých vlašských ořechů
2 žloutky
2 lžičky skořice
2 tlučené hřebíčky (já jsem skořicí ani hřebíčkem nijak nešetřila)
nastrouhaná kůra z 1 citrónu
Na polevu:
140 g cukru moučka
1 lžíce citrónové šťávy

POSTUP
Rozinky pomeleme a smícháme s moukou, cukrem, ořechy, kořením a citrónovou kůrou. Přidáme žloutky a vypracujeme těsto. Pokud by bylo moc husté, můžeme přidat lžíci vody, ale nemyslím si, že to bude potřeba.
Z těsta vyválíme plát silný asi 5 mm. Vykrajujeme malé tvary, které přeneseme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme v troubě při teplotě asi 150 st. C. Hlídáme, aby se nám cukroví nepřipálilo.
Po vychladnutí potřeme cukroví citrónovou polevou (smíchaný moučkový cukr + citrónová šťáva). Necháme pár dní uležet.

MOJE VERZE
Podle receptu se z těsta má vyválet plát silný asi 5 mm. Já jsem ho udělala tenší (tak 3 mm), protože jsem věděla, že budu pak kousky spojovat marmeládou. Takto jsme totiž vždycky připravovali rozinkové cukroví u nás doma. Taky jsme je místo citrónové polevy máčeli v čokoládě, což jako variaci můžu doporučit. Sama jsem ale radši zvolila citrónovou polevu, která mi připadla o něco míň kalorická. Obzvlášť když jsem s ní cukroví nepolívala celé, ale jen tu a tam pár teček. Na spojování kousků jsem použila povidla anebo citrónový krém, lemon curd.

Žádné komentáře:

Okomentovat