1.1.12

SUŠENKOVÉ CUKROVÍ Z NUTELLY


Při přípravě vánočního cukroví jsem konečně chtěla vyzkoušet lis na těsto, který jsem před pár měsíci koupila na slevě. Šlo nejspíš o koupi z nostalgických důvodů, protože jsme podobný strojek měli doma v Česku. Jinak já sušenkové cukroví nemám zrovna v oblibě, jako ostatně i mnoho dalších "suchých" druhů. Ivo, který si taky na strojkové cukroví pamatuje z dětství, si ho naopak chválil. Proto jsem se dala do hledání vhodného receptu.
Na stránce Vánoční cukroví.eu mi padl do oka recept na Nutelové Banánky.  Nutellu miluju, i když se jí musím velkým obloukem vyhýbat (byla bych schopná sníst ji celou na posezení). Použít Nutellu do těsta na sušenky znělo lákavě, a tak jsem se dala do práce.
Postupovala jsem přesně podle receptu, proto absolutně nechápu,  proč mi těsto nešlo strojkem protlačovat. Nejdřív jsem si myslela, že dělám něco špatně, že nesprávně pracuju s lisem, což by u mě nebylo nic divného. Na zkoušku jsem dala do strojku těsto, které jsem měla připravené na vanilkové rohlíčky, a to šlo protláčet krásně. Takže problém nebyl ve strojku,  ale v těstu. Bylo zkrátka moc husté. Samozřejmě že mi bylo líto ho vyhodit, přeci jen tolik Nutelly... A tak jsem ho vyválela jako klasické těsto a formičkami jsem z něj vykrájela různé tvary. Neměla jsem sice přesnou představu, co s nimi budu pak dělat, ale říkala jsem si, že mě třeba něco inspiruje,  až je po upečení ochutnám.
Musím přiznat, že nejdřív jsem z těchto sušenek moc nadšená nebyla. Připadly mi jako čokoládová obdoba lineckého. Podle původního receptu se měly kousky spojovat marmeládou. Já jsem použila jahodovou. Abych zdůraznila nutellovou chuť, přidala jsem i trochu krému z Nutelly a másla, co mi zbyl z plnění trubiček.  Dozdobila jsem je pak citrónovou polevou.
Po týdnu jsem je ochutnala a byla jsem překvapená,  že nejsou vůbec špatné. Po dvou týdnech chutnaly ještě líp.

 

Tady je přepis receptu ze stránek Vánoční cukroví, i když v poněkud upravené podobě, co se týče postupu (jako recept na cukroví ze strojku totiž moc nefungoval). 

Sušenky z Nutelly - RECEPT

INGREDIENCE
200 g Nutelly
100 g másla
1 vejce
1 lžíce cukru moučka
2 vanilkové cukry
špetka soli
300 g hladké mouky
1/2 prášku do pečiva

POSTUP
Nutellu utřeme s máslem. Přidáma vejce, cukr, vanilkové cukry, špetku soli a hladkou mouku smíchanou s kypřícím práškem. Vypracujeme těsto, které necháme v chladu asi 1 hodinu odpočívat. Potom je necháme při kuchyňské teplotě tak 15 minut povolit a vyválíme na plát tlustý asi 3 mm. Doporučuji válet těsto mezi dvěma kusy igelitové fólie. Jde to mnohem snáz. Formičkami vykrajujeme tvary a dáváme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme 8 -10 minut v troubě vyhřáté na 180 st. C (dobu pečení si musíte upravit podle toho, jak peče vaše trouba).
Po vychladnutí slepujeme kousky marmeládou a krémem z Nutelly a másla. Můžeme dozdobit citrónovou polevou.

Hezčí kousky jsem rozdala dřív, 
než jsem je stihla vyfotit, tohle byl už jen zbytek :-(

Žádné komentáře:

Okomentovat