17.3.12

MRKVOVÉ ŠÁTEČKY


Končil první semestr mého kurzu GED in Spanish (test GED v USA nabízí lidem možnost dodělat si středoškolské vzdělání ), na který jsem přihlásila především kvůli zdokonalení se ve španělštině. Po necelých třech měsících moje španělština sice moc nepokročila, ale za to jsem si zopakovala spoustu jiných předmětů, jako matematiku, biologii, chemii, zeměpis a historii, což vůbec nebylo ke škodě. Učitel a spolužačky vymysleli, že poslední 3-hodinovku v tomto semestru zakončíme fiestou. Každý měl za úkol přinést něco na jídlo. Já na vaření moc nejsem, proto jsem se nabídla, že se postarám o předkrm. Ani jsem nemusela moc přemýšlet, co bych měla udělat. Jednohubky s pikantní maďarskou klobásou splňovaly všechny moje požadky - jsou rychlé, dostatečně exotické (myslím tím pro mexické strávníky)  a mnohokrát osvědčené.
Samozřejmě jsem chtěla přinést i něco sladkého. Tady byly požadavky, aby šlo o něco typicky českého a aby to nebylo plněné krémem, protože ten by se po třech hodinách v teplé místnosti mohl zkazit. Laskonky a trubičky jsem tím pádem musela zavrhnout. Napadlo mě různé české vánoční cukroví, ale bohužel by nestihlo uležet. Dalším kandidátem byly koláčky, jenže ty jsem sama v životě nepekla, a nechtěla jsem riskovat, že se mi nepovedou. Naštěstí jsem objevila recept na mrkvové šátečky,  který mi kdysi doporučila Iva. Hodně si jej chválila. Mrkvové šátečky si pamatuju z dětství, kdy jsem mamce a bábině pomáhala s jejich přípravou. A tak jsem se rozhodla, že je zkusím upéct. Příprava je opravdu jednoduchá, jen pár ingrediencí. Jak Iva poznamenala ve svém receptu: "Do těsta se nedává žádný cukr a přesto je krásně slaďoučké." Já jsem nakonec použíla recept ze stránky TOPRECEPTY.CZ, který je přepočítán na menší dávku.



RECEPT - Mrkvové šátečky

INGREDIENCE
250g polohrubé mouky
150g másla
200g nastrouhané mrkve
1/2 prášku do pečiva
marmeláda
další mouka na podsypání těsta

POSTUP
Nastrouhanou mrkev, změklé máslo (pokrájené na kousky) a mouku zpracujeme do těsta a necháme v chladu půl hodiny odpočinout. Potom je rozválíme na plát asi 3 mm tlustý a vykrájíme čtverečky. Plníme je marmeládou nebo povidly (já jsem dávala půl lžičky povidel). Dva protilehlé konce každého čtverečku spojíme, aby vznikly šátečky. Podle Ivina receptu se mají před pečením potřít rozšlehaným vejcem. Já jsem tento krok vynechala a nemyslím si, že to vadilo. Pečeme při 180 st. C (350 F) zhruba 25 minut. Nakonec je pocukrujeme.

Mrkev v šátečcích nejde vůbec cítit, což mi potvrdil jak můj testovací králíček Ivo, tak i moje mexické spolužačky. Těm jsem musela vysvětlit, že nejde o koláčky,  jak si původně myslely. (Koláčky jsou v Chicagu dost známé díky jejich polské verzi). Mrkvové šátečky sice nejsou moje nejoblíbenější cukroví, ale ve škole chutnaly, takže účel splnily.

1 komentář:

  1. Výborně!zase jedna mňamka.Žena dává heru,máslem šetří na vánoce....

    OdpovědětVymazat