20.3.11

BORŮVKOVÁ BÁBOVKA




Miluju borůvky, proto si jich v Costcu kupuju velké balení. Část zamrazím a zbytek si přidávám do mého jogurtového mixu, který mívám pravidelně ke snídani.  Jenže jak donutit Ivoše, aby je taky jedl? Samotné mu moc nejedou. Naštěstí jsem zjistila, že proti borůvkám zamíchaným v buchtovém těstě, neprotestuje. Od té doby hledám vhodný recept, ve kterém bych je mohla použít. Borůvkový koláč z podmáslí s drobenkou, (viz můj příspěvek Odměna pro hasiče) nebyl špatný, ale přeci jen nebyl to pravé ořechové. Tentokrát jsem se rozhodla pro recept publikovaný na blogu KITSCH IN THE KITCHEN pod názvem Date, walnut, raisin & red currant bundt cake (Bábovka s datlemi, ořechy, rozinkami a rybízem). Já jsem červený rybíz nahradila borůvkami, a mojí verzi jsem dala název Borůvková bábovka.
Forma na bábovku, resp. bundt cake,  se mi válí v kredenci už pár roků, zatím bez využití. Konečně jsem ji tedy mohla otestovat. Výsledek nevypadal špatně. 


Bábovka právě vytažená z trouby

Teď už jen jak bude chutnat... Testovací králíček ji schválil, prej že je dobrá. Já bych byla taky spokojená, kdybych do ní nedala místo vlašských ořechů lískáče. Lískové ořísky by jako alternativa obstály,  ale nesměly by být poněkud staršího data jako ty moje :-(  V bábovce byla trochu cítit divná pachuť, jinak nebyla špatná. Poučení pro příště - radši dát staré ořechy veverkám než do buchty!




Žádné komentáře:

Okomentovat