13.3.11

CELOZRNNÁ MOUKA - MOJE PREMIÉRA


V rámci zdravého stravování u nás konečně přišel čas na celozrnnou mouku. Do té doby jsem ji při svém vaření/pečení nikdy nepoužila, a tak jsem byla zvědavá, co se mi z ní podaří vytvořit. Viděla jsem hodně receptů, které využívají kombinaci normální hladké mouky s celozrnnou, a pro jeden z nich jsem se taky rozhodla. Našla jsem jej na blogu BAKING OBSESSION, který publikuje Kanaďanka Vera. Je to asi můj nejoblíbenější blog o pečení. Její fotky jsou fantastické (kam se na ni hrabu!), člověku se sbíhají sliny jen při listování jejími recepty.
Měla jsem v ledničce trochu dýňového protlaku, co mi zbyl po přípravě rolády (viz můj předešlý příspěvek). Ten recept z BAKING OBSESSION byl na Dýňové Muffiny (Pumpkin Muffins). Celozrnná mouka a dýně - přesně to, co jsem hledala.
Jak je mým zvykem, nešetřila jsem skořící a rozinkama (čím víc, tím líp, alespoň podle mě), ale jinak jsem se držela receptu. Teda až na to, že jsem neměla čas čekat,  než mi změkne máslo při pokojové teplotě. Takže jsem si ho nechala povolit v mikrovlnce. Když jsem pak k němu přidala vejce, trochu se to zgrclo (opět marně hledám vhodný spisovný výraz, ach jo, ten můj češtin), ale muffiny se i přesto vydařily. Já jsem snad tak dobré muffiny ještě neměla. Vydržely čerstvé celý týden.  Ivo trochu pindal, že by se klidně mohly obejít (cituji:) "bez těch semínek". Ale má smůlu. Slunečnicová semínka jsou zdravá a mně chutnají. Příště je do muffinů nacpu znova.
Tento recept definitivně zařazuju do svého repertoáru. Skvělé využití celozrnné mouky a dýně.



1 komentář: