11.3.11

ROLÁDA




Minulý týden nás kámoška Hanka pozvala na nedělní oběd, čímž mi ušetřila starosti s vařením. Díky, Hani! Když jsem se tedy nemusela věnovat vaření, mohla jsem se v klidu pustit do pečení. Chtěla jsem totiž s sebou na oběd vzít nějaký dezert. Což byla skvělá příležitost vyzkoušet můj nápad s krémem ze sýru mascarpone, ke kterému mě inspirovala příprava mých nepovedených brownies (viz můj příspěvek o Truffles pro hasiče). Takže krém jsem měla vymyšlený, teď jen nač jej natřít? Mám dobrý recept na roládu z dýně, a protože dýňového protlaku mývám většinou v zásobě několik konzerv, bylo rozhodnuto. Recept na tuto dýňovou roládu, LIBBY'S® Pumpkin Roll, můžete najít na webstránce VERY BEST BAKING. Řídím se jím celkem přesně, akorát  hřebíčku a hlavně skořice dávám o něco víc,  aby byla roláda voňavější. Ořechy jsem tentokrát do ní nepřidávala. Upekla jsem ji den předem, aby mohla vychladnout,  a v nědeli jsem si pak připravila krém. Rozpuštěné máslo jsem nalila na kousky čokolády a chvilku počkala, až se rozpustí a směs trošku vychladne. Pak jsem k ní přidala mascarpone a mixérem rozmíchala. Omylem jsem použila hořkou čokoládu, proto jsem do krému musela dát i trochu cukru,  jinak podle mě nebyl dost sladký. Ale s mléčnou čokoládou už by asi cukru ani nebylo potřeba. Roládu jsem potřela krémem, posypala na kousíčky nakrájenými jahodami a srolovala. Potřela jsem ji i z vnější strany zbytkem krému a dozdobila jahodami. Lidem chutnala, pokud  to teda neříkali jen, aby mě neurazili :-)


Musím ale přiznat, že akce "roláda" měla ještě pokračování,  už bohužel ne tak povedené. Krém z mascarpone jsem totiž použila jen na půlku upečené rolády. Druhá půlka měla být s jahodovým krémem. Teta Dana dělávala (a pravděpodobně pořád dělá) výbornou buchtu s jahodovým krémem, který se už několik let snažím napodobit. Zatím bez úspěchu. Přitom by měl být velmi jednoduchý - smíchat rozmačkané jahody s máslem a cukrem. Mně se tradičně máslo zgrcne (jak se spisovně řekne "zgrcnout"?), tradičně mám krém strašně řídký, málo sladký nebo málo kyselý, což se pak snažím spravit přidáváním další ingrediencí, jako např. cream cheese (obdoba pomazánkového másla),  nebo uvařený pudink apod. Dopadá to většinou  tak, že putuje do koše. Tentokrát jsem k tomu taky měla hodně blízko. Ale řekla jsem si, že mu dám ještě šanci. Natřela jsem tedy zbylou půlku rolády tímto dost řídkým nepodarkem a na druhý den jsem kousek naservírovala mému pokusnému králíčkovi. Krém mezitím trochu ztuhnul, takže lekce pro mně - měla bych vždycky pár hodin počkat, než jej vyhodím! Ivo byl s mou jahodovou roládou celkem spokojený a dokonce jí dal přednost před kupovaným Tiramisu. Ale protože Ivo sám celou půlku rolády sníst nezvládl (já mu pomoct nemohla, protože zápasím s těma pěti kilama,  co jsem od začátku roku nabrala), její zbytek stejně skončil v koši :-( Tady je malá ukázka, jak vypadala má jahodová verze:



Ještě bych chtěla přidat jeden tip, který jsem právě objevila na blogu BELL'ALIMENTO. Je tam recept na dýňovou roládu plněnou krémem z Nutelly a mascarpone. Zhruba 230 g mascarpone (8 oz) se smíchá s dvěma lžícemi Nutelly. To zní jako dobrá kombinace. Určitě brzo vyzkouším.

Žádné komentáře:

Okomentovat