4.3.11

EXPERIMENT S KYNUTÝM TĚSTEM

Po víc jak deseti letech jsem se konečně odhodlala zkusit upéct něco z kynutého těsta. V Česku jsem pár buchet díky bábině a jejím instrukcím kdysi upekla, ale od příjezdu do USA jsem se droždí vyhýbala. Minulý týden konečně přišel čas dát něco vykynout. Po pečlivém výběru padla volba na COFFEE CAKE podle receptu Huberta Kellera. Keller je známý (a sympatický) šéfkuchař. Jeho recepty jsem objevila mezi video podcasty firmy Cuisinart. Název COFFEE CAKE (něco jako "koláč ke kávě") je podle mě v tomto případě poněkud zavádějící. Já bych tenhle výtvor nazvala spíš Šneci z kynutého těsta.
Náplň do nich jsem udělala z nasekaných datlí, rozinek, ořechů, hnědého cukru a skořice. Recept na náplň jsem si trochu upravila a všech ingrediencí jsem dala víc. Část těsta jsem potřela nejen máslem, ale i povidly (miluju povidla a cpu je skoro do všeho). Verze s povidly byla lepší než ta bez nich.
Šneci chutnali skvěle, ale bohužel jen za tepla, chvilku po vytažení z trouby. To si Ivo dokonce i přidal. Za to na druhý den byli trvdí jako kámen. Tak teď přemýšlím, v čem jsem udělala chybu. Bylo to kvůli tomu, že by do nich dala moc mouky? Nebo jsem těsto pořádně nezpracovala?
Všechno se zdálo být ok. Kvásek mi vyšel skvěle, těsto pak nakynulo taky hezky, šneky jsem před vsazením do trouby nechala ještě chvilku vykynout... Opravdu nevím,  v čem byl problém. Babo raď! Nebo možná bábino raď! Budu tenhle problém muset s tebou, coby odborníkem, zkonzultovat.
Každopádně už se nemůžu dočkat, až budu mít čas zkusit něco dalšího z kynutého těsta. Neúspěch se šneky mě rozhodně neodradil.

Žádné komentáře:

Okomentovat