26.6.11

BOCHÁNKY Z OVESNÝCH VLOČEK - OATCAKES




Už jsem v mražáku neměla žádné "zdravé" buchty, tzn. takové, kterýma bych se Ivošovi moc nezavděčila, protože jsou plné výživných a zdraví prospěšných ingrediencí. Přesně o to on nestojí. Dnes na posezení snědl velkou mléčnou čokoládu, 840 kalorií! Takže se pak nelze divit, že moje zdravé pečení mu nejede. Ale mně jo, a tak jsem se pustila do hledání vhodného receptu. Na blogu Relishing It jsem našla Oatcakes, Bochánky z ovesných vloček. Originální recept je z knížky Super Natural Every Day Cookbook od Heidi Swanson. Já jsem už jeden z Heidiných receptů zkoušela. Dopadl katastrofálně. Celou buchtu jsem tehdy vyhodila, vůbec mi nechutnala. Ale spousta lidí o Heidi básní, a tak jsem jí chtěla dát ještě jednu šanci. Navíc jsem potřebovala nějak zužitkovat krabici ovesných vloček, poněkud staršího data. Líbilo se mi, že budu moct použít i javorový sirup a med, kterých mám doma taky velké zásoby.
Recept přepisovat nebudu, protože výsledkem jsem nebyla stoprocentně nadšená. Jenže to je asi moje chyba. Opět jsem totiž experimentovala a šidila jsem jak na tuku, tak na cukru. Možná kdybych se do puntíku držela receptu, byly by moje bochánku chutnější a vláčnější. Takhle sice nejsou úplně nejhorší, ale mohly by být lepší. Každopádně jsou však zdravé díky ovesným vločkám, celozrnné mouce, lněnému semínku, ořechům, kokosovému oleji... Přidala jsem do nich rozinky a mražené borůvky, což jim určitě chuťově pomohlo.



Blog Relishing It doporučuje servírovat je namazané máslem a pokapané medem. Já volím spíš javorový sirup anebo marmeládu.
S radostí můžu konstatovat, že tentokrát se nic vyhazovat nebude. Co nesním během víkendu, poputuje do mražáku.



Žádné komentáře:

Okomentovat