16.7.11

SLANÉ PEČIVO Z LISTOVÉHO TĚSTA


Díky mému cestování jsem poslední dobou neměla čas ani na pečení ani na psaní. Až teprve minulý víkend jsem si konečně vyzkoušela dva recepty z listového těsta, které jsem měla už dlouho vyhlédnuté. První byl  recept na Posh Piggies (elegantní verze na párky v listovém těstě) z blogu Dunkin Cooking the Semi-Homemade Way. Druhý byl z ruského blogu Foodclub, na Слоеные пирожки с яйцом и зеленым луком (Pirožky s vejci a zelenou cibulkou).
Příležitostí k vyzkoušení těchto receptů byl 4. ročník hokejového turnaje Rantl Cup, který Ivo pořádá v naději, že se jednou stane tak slavný jako Stanley Cup :-)  Nedílnou součástí turnaje je pochopitelně i následná oslava,  tzn. chlastačka. Ta se letos konala na zahradě u Andyho. Já jsem považovala za nutné přinést s sebou něco k zakousnutí, přestože Ivo měl objednané jídlo z blízké restaurace. To bych ani nebyla já, kdybych neměla starost, že jídla bude málo, a že je tudíž potřeba mít v zásobě ještě něco dalšího.
Proto jsem minulý pátek do noci pekla. Kromě slaného pečiva jsem připravila i dvě buchty - jednak citronové řezy (které tady publikovat nebudu, protože mě hodně zklamaly),  a jednak už vyzkoušenou bábovku s ovocem, kterou najdete tady. Jen místo borůvek jsem do ní tentokrát dala třešně. Lidem chutnala, nezbyl z ní ani kousek.

Posh Piggies
 Z listového těsta jsem nejdřív tvořila Posh Piggies, což bylo velmi jednoduché. Těsto jsem rozválela, potřela rozšlehaným vejcem, posypala paprikou a kmínem, trochu posolila a formičkou jsem z něj vykrájela malé kousky. Krůtí klobásu jsem nakrájela na zhruba půl centimetru tlustá kolečka a každé jsem pak párátkem spojila s vykrojeným kouskem listového těsta. Vznikly jakési jednohubky. Dala jsem je na vymazaný plech a šup s nimi do vyhřáté trouby. Podle receptu se měly péct při 400 F (200 st. Celsia) asi 18 - 20 minut. Jenže při téhle teplotě byly moje párky po 20 minutách ze spodu spálené, zatímco těsto ještě nebylo pořádně upečené. Druhou várku, na kterou jsem zužitkovala vykrojené zbytky těsta, jsem proto pekla jen při 350 F (180 st. Celsia). Taky jsem místo krůtí klobásy použila čabajku. Obě změny se osvědčily. Čabajka dodala jednohubkám mnohem výraznější chuť a ani se moc nespálila. Přiložené fotky dokumentují právě tuhle druhou verzi, kterou jsem pekla až po turnaji, a měla jsem čas ji vyfotit. Klukům moje první spálená verze zřejmě nevadila, protože jednohubky zmizly po pár minutách.



Pirožky taky nebyly nijak složité, jen s nima byla trošku větší piplačka. Doporučuju navštívit blog Foodclub, kde má Maria krok za krokem fotograficky zdokumentovaný postup na jejich přípravu. Je sice v ruštině, ale díky fotkám se to dá jednoduše pochopit. Maria jako náplň použila jen natvrdo uvařená vejce, zelenou cibulku a sůl. Já jsem k této směsi přidala i trochu sýra Feta. Pirožky jsem potřela rozšlehaným vejcem,  posypala paprikou,  pepřem a sezamovými semínky. Pekla jsem je při 350 F (180 st. Celsia) půl hodiny. Pirožky byly celkem chutné, jen bych příště přidala víc Fety a taky bych směs víc posolila a použila vegetu.


Žádné komentáře:

Okomentovat