3.12.11

MINIPRECLÍKY SE SÝREM A SALÁMEM




S měsíčním zpožděním se dostávám k tomu, abych napsala příspěvěk o preclících, které jsem pekla u příležitosti svátku Halloween. Preclíky s tímto svátkem nemají sice žádnou spojitost, ale v mém případě šlo o to, že jsme čekali pár návštěv (Kozlovi s malou Kristínkou a Andy a Kim s jejich třemi ratolestmi), a já jsem chtěla kromě chlebíčků podávat ještě nějaké jiné chuťovky. Preclíky z blogu Baking Obsession jsem měla vyhlídnuté už dlouho, jen jsem potřebovala vhodnou záminku, abych je konečně vyzkoušela.
Správný název by měl být spíš Minipreclíky, protože jsou to jen malinké kousky těsta plněné sýrem a salámem. Vera z Baking Obsession k nim ještě dělá hořčici ochucenou pálivými papričkami a medem, takže její recept se jmenuje Ham and Cheddar Pretzel Bites with Honey Jalapeño Mustard. Mně hořčice připadla zbytečná, a proto jsem se o ni ani nepokoušela.
Recept na preclíky je tento:

INGREDIENCE
1 a půl čajové lžičky sušeného droždí
2 lžíce plus 1 čajová lžička hnědého cukru
1/4 hrnku vlažné vody (teplota 110 F = 43 st. C)
1 hrnek vlažného mléka (teplota viz výše)
2 a půl až 3 hrnky hladké mouky
15 dkg najemno nakrájené šunky nebo salámu (já jsem měla krůtí prsa, množství jsem dělala od oka)
10 dkg nastrouhaného tvrdého sýra (já jsem použila Muenster)
6 hrnků vody
4 čajové lžičky sody bicarbony
zhruba čtvrt hrnku extra virgin olivového olije
1 až 2 lžíce hrubé soli (já jsem použila kosher sůl)

POSTUP
Droždí smícháme ve velké míse s čajovou lžičkou hnědého cukru a vlažnou vodou a necháme vzejít 5 až 8 minut. V další misce necháme rozpustit zbývající 2 lžíce hnědého cukru ve vlažném mléku. Mléko pak přidáme spolu s 2 a půl hrnky hladké mouky k vykynutým kvasnicím a mícháme, dokud se nevytvoří jemné těsto. Pokud je potřeba, přidáme dalšího půl hrnku mouky. Těsto vyklopíme na moukou podsypaný vál a párkrát ho prohněteme, až se nám vytvoří hladká koule. (Musím říct, že já jsem pro jistotu hnětla těsto  dlouho, nejen párkrát, protože jsem měla strach, aby preclíky nebyly tvrdé). Těsto pak dáme do mísy lehce vymazané olejem. Zakryjeme fólií a necháme hodinu a půl až dvě hodiny na teplém místě vykynout.
Troubu předehřejeme na 400 F (asi 200 st. Celsia). Dva velké plechy vyložíme papírem na pečení.
Vykynuté těsto vyklopíme na moukou podsypaný vál a rozdělíme jej na 4 díly. Pomoučenýma rukama uděláme z jedné části těsta 30 cm dlouhý váleček. Z něj pak vyválíme obdélník 10cm široký. Spodní část poklademe šunkou nebo salámem, posypeme sýrem, přičemž začneme asi 1 cm od okraje. Volnou spodní část těsta pak přehneme přes náplň a srolujeme celý obdélník, jak nejtěsněji to půjde, do válečku. Ten rozkrájíme na 12 kousků, které dáme na připravený plech. Opakujeme s ostastními třemi částmi těsta. Necháme odpočinout 30 minut při pokojové teplotě.
V širokém hrnci necháme vařit 6 hrnků vody. Až začne vřít,  zmírníme plamen a vmícháme do ní sodu bicarbonu. Preclíky po částech naházíme do vřící vody, jednou je otočíme a 20 vteřinách je vytáhneme a dáme zpátky na plech. Potřeme je olivovým olejem a posolíme. Pečeme dozlatova v prostředku trouby asi 15-17 minut. Po vytáhnutí z trouby je potřeme zbytkem oleje (což já jsem neudělala, ale vůbec to nevadilo). Podáváme při pokojové teplotě.


P.S. Já jsem na jednu část těsta kromě salámu a sýra dala i syrový špenát. Kvůli nedostatku železa jsem byla donucená začít jíst špenát. Maso totiž moc nejím, tak musím hledat jiné zdroje. Kupodivu jsem zjistila, že špenátové listy mi chutnají, a proto se je snažím zařadit do jídelníčku co možná nejvíc. Preclíky se špenátem i bez byly moc dobré, obzvlášť čerstvé.

Žádné komentáře:

Okomentovat