26.12.11

VÁNOČNÍ CUKROVÍ 2011


Jakmile se prosinec přehoupl do druhé poloviny, byl nejvyšší čas začít s vánočním pečením, aby cukroví stihlo pořádně uležet. Tradiční vánoční cukroví, ať české nebo americké, je na můj vkus většinou moc suché, a nijak zvlášť mi nechutná. Pár "suchých" druhů sice kvůli Ivošovi upéct musím, protože pro něj by pravé Vánoce nemohly být bez vanilkových rohlíčků a lineckého. Zbytek cukroví vybírám podle toho, co já mám ráda, a je mi jedno, že by se tyhle druhy spíš hodily na svatbu. V průběhu roku se k jejich pečení nedonutím (je s nima strašná piplačka). Ale k Vánocům hodiny strávené v kuchyni zkrátka patří, a proto mi to piplání se s malinkými kousky cukroví nevadí.
A tak dva týdny před Vánocemi byly ve znamení pečení a následného zdobení, plnění, máčení v čokoládě atd.
Začala jsem s perníkovými kostkami, lineckým, vanilkovými rohlíčky a dutým cukrovím. Následovalo cukroví z Nutelly, rozinkové, domácí přítel, marokánky, stříkané ořechové rohlíčky, laskonky a medové trubičky. Původně jsem měla v plánu udělat i několik nepečených druhů, ale už mi nezbyl čas ani energie. Spokojila jsem se tedy jen s kuličkami, na které jsem použila "co dům dal" - zbytek krému, sušenky, ořechy, kakao, povidla, rum a cukr.
V dalších příspěvcích se budu podrobněji věnovat několika z výše uvedených druhů. Prozatím jen pár odkazů na některé recepty:
Na vanilkové rohlíčky jsem použila recept paní Ivany z ekucharka.net. Byly hodně křehounké, dost se mi lámaly, ale (cituju Ivoše): "úplně se rozplývaly na jazyku". Část těsta jsem protláčela strojkem, abych měla i jiné tvary než rohlíčky. Šlo to krásně.
Taky linecké jsem dělala podle receptu paní Ivany. Můžu doporučit. Já si jen příště musím dát větší pozor, abych je nespálila jako letos. Jeden plech jsem neuhlídala :-(
Do třetice všeho dobrého - paní Ivana mi posloužila i receptem na laskonky. Ten už mám několikrát vyzkoušený, proto mu zůstávám věrná. Jen s tím rozdílem, že krém na náplň dělám ze zkaramelizovaného Salka a másla. Letos jsem si koupila karamel už hotový, takže připravit krém byla opravdu rychlovka.


 
Mým naprostým favoritem bylo rozinkové cukroví. Ivo mi nedokázal říct, který druh mu chutnal nejvíc. Prej bylo dobré všechno, kromě perníkových kostek, ve kterých mu vadila kandovaná pomerančová a citronová kůra.

Žádné komentáře:

Okomentovat