29.1.12

JOGURTOVÉ MUFFINY


Po prosinci, který se pochopitelně odehrával ve znamení vánočního pečení, přišel v lednu čas na něco "obyčejnějšího". Potřebovala jsem vymyslet, co upéct k nedělní snídani. Otevřela jsem ledničku, abych se nechala inspirovat, a padl mi do oka velký kelímek vanilkového jogurtu. Byl nejvyšší čas s ním něco udělat, protože se blížilo vypršení jeho expirační lhůty. Takže jsem se dala do hledání vhodného receptu, ve kterém bych mohla tento jogurt použít. Na blogu Cafe Nilson jsem našla Kořeněné jogurtové muffiny (Spiced Yogurt Muffins). Původní recept je z časopisu Food and Wine. Líbila se mi kombinace různého koření, využití jogurtu i celozrnné mouky. A hlavně, na rozdíl od vánočního cukroví, se nejednalo o žádnou piplačku.



Jogurtové muffiny - RECEPT

INGREDIENCE
2 hrnky celozrnné mouky (já jsem použila 1 hrnek celozrnné a 1 hrnek hladké mouky)
1 hrnek světlého hnědého cukru
1 velká lžíce prášku do pečiva
1/2 lžičky sody bicarbony
1/2 lžičky soli
1 lžička mleté skořice
1/2 lžičky mletého nového koření
1/2 tlučeného hřebíčku
1 lžička strouhaného muškátového oříšku
2 vejce (pokojové teploty)
1 a 1/4 hrnku nízkotučného jogurtu
1/4 hrnku neslazeného jablečného protlaku
1 lžička vanilkového extraktu
4 lžíce rozpuštěného másla

POSTUP
Troubu předehřejeme na 190 st. Celsia (375 F). Muffinovou formu vyložíme papírovými košíčky, které vymažeme olejem.
Smícháme mouku, prášek do pečiva, sodu bicarbonu, sůl a všechno koření.
V další misce smícháme vejce s jogurtem, jablečným protlakem, vanilkou a rozpuštěným máslem. K tomu pak po částech přidáme směs s moukou. Pořádně promícháme.
Nalijeme do muffinových košíčků a pečeme 18 - 20 minut.


Já jsem muffiny vylepšila přídáním rozinek a vlašských ořechů. Kořením jsem v žádném případě nešetřila, a muffiny byly proto opravdu krásně provoněné.

Žádné komentáře:

Okomentovat