16.4.11

DORT PRO IVČU



Trochu se zpožděním se dostávám k publikování příspěvku o dortu, který jsem připravila na oslavu Ivčiných narozenin. O dalších dvou výtvorech, co jsem tehdy s sebou brala, jsem psala v předchozích příspěvcích, Cheesecake brownies a Minibublaniny. Žádný dort v původním plánu nebyl. Jenže s mýma brownies jsem nebyla stoprocentně spokojená, proto jsem se rozhodla udělat na rychlovku ještě nějaký jiný dezert. Že z toho bude dort, se ukázalo až dodatečně.
Pomohla jsem si zkratkou v podobě polotovaru (koláč v prášku)  - Duncan Hines Moist Deluxe Butter Golden Cake Mix. Ze zkušenosti vím, že těsta připraveného z práškových směsí bývá hodně, a i když použiju můj největší pekáč, buchta je zbytečně tlustá. Proto jsem část těsta nalila do klasické obdélníkové formy a zbytek do kulaté dortové. Tak se zrodila myšlenka na dort. Korpus se povedl,  byl nadýchaný a měl výraznou máslovou chuť. Na ozdobení jsem taky použila polotovar - Dulce de Leche, čili karamel ze sladkého kondezovaného mléka, který jsem rozmíchala se změklým máslem. To je můj osvědčený krém, jednoduchý a lahodný. Normálně si vařím karamel sama, ale pro případy časové tísně mívám v zásobě už hotový produkt, který se tu dá v některých obchodech koupit. (Viděla jsem na internetu, že v Česku se karamel taky prodává). Dulce de Leche je hodně populární v Latinské Americe, asi proto je tu na trhu nabízen pouze ve španělské verzi.


 
Dort jsem dozdobila malinami a postříkala čokoládou. Kdybych měla víc času, dala bych si líp záležet na vizuální stránce. Takhle to byla opravdu rychlovka. Ale chuťově se osvědčil. Holky na oslavě mi jej schválily :-)




Ivo na party nebyl, ale o tenhle kulinářský výtvor nepřišel. Zbyla na něj ta část, co jsem pekla v obdélníkové formě.  Se zdobením jsem si těžkou hlavu nedělala, stačilo potřít korpus krémem, nakrájet na řezy a Ivo byl spokojený :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat