26.4.11

SLANÉ PEČIVO Z CELOZRNNÉ MOUKY



Koupila jsem velké balení celozrnné mouky, takže teď vymýšlím, jak ji zpracovat. A abych nepekla jen buchty, zkusila jsem tentokrát něco slaného. Původní recept je z blogu Back to her roots, kde se jmenuje Pepperoni, Spinach and Zucchini Stromboli (Stromboli se salámem, špenátem a cuketou). Mně osobně její verze spíš připomíná calzone. Ale to je jedno, já jsem hledala pouze inspiraci. Těsto jsem sice připravila přesně podle receptu, ale místo jednoho velkého kusu pečiva jsem udělala několik menších kousků, tašek. A když už se mi pak nechtělo piplat s trojúhelníkovými tvary, zbytek těsta jsem stočila do rolády. Náplně jsem tvořila stylem "co dům dá". Pro Ivoše to chtělo nějaké maso, takže jsem zužitkovala kousek vařené šunky, co mi zbyl v ledničce. K ní jsem přidala tvrdý sýr a podušený špenát (ale toho opravdu jen trošku, aby Ivo moc nepindal). Náplň pro mně obsahovala mnohem víc špenátu, dále pak vařenou čočku, zkaramelizovanou cibuli a trochu sýra feta. Nikdy před tím jsem čočku jako náplň nepoužila, proto jsem byla zvědavá, jak taková kombinace bude chutnat. Ale vyplatilo se experimentovat. Skvělá kombinace, kterou určitě zařazuju do svého repertoáru.
Omylem jsem jednu z nich naservírovala Ivošovi, jenže ten moc nadšený nebyl. Moje verze byla na něho příliš zdravá :-(  Za to šunkovo-sýrové tašky mu nevadily.




P.S. Po mém fiasku se Šneky (viz můj příspěvek Šneci z kynutého těsta) jsem měla trochu strach pracovat zase s droždím. Ale tentokrát jsem přípravu kynutého těsta nepodcenila a poctivě jsem jej víc jak 10 minut hnětla. Nemám kuchyňského robota, takže jsem musela zabrat rukama. A narozdíl od Šneků, tašky zůstaly i po dvou - třech dnech pořád měkké. To byl zřejmě ten fígl, předtím jsem asi těsto dostatečně nezpracovala, proto mi Šneci ztvrdly. Chybama se člověk učí...

Žádné komentáře:

Okomentovat