28.4.11

POHANKOVÉ BOCHÁNKY - BUCKWHEAT SCONES


Pomalu jsem zapomněla, že jsem si v rámci zdravé výživy koupila pohankovou mouku. Ležela mi v kredenci ladem už pár měsíců a bylo tedy na čase něco s ní (resp. z ní) začít dělat. Na mém oblíbeném blogu BAKING OBSESSION jsem našla recept na Buckwheat Oat Prune Scones. Scone je v překladu něco jako bochánek k čaji, takže název tohoto receptu by mohl znít Bochánky z pohankové mouky s vločkami a sušenýma švestkama. Není to žádné šmrcovní pečivo,  které by mělo sloužit na pohoštění návštěvy. Jen  jsem si zkrátka chtěla upéct něco zdravého pro sebe. Recept jsem trošku vylepšila přidáním skořice, mletého hřebíčku, datlí a mnohem většího množství sušených švestek a naopak ubráním cukru (bílý jsem vypustila úplně, nechala jsem jen hnědý, ale dala jsem jej víc než čtvrt hrnku). Neměla jsem doma předvařené ovesné vločky (quick-cooking oats),  proto jsem použila vločky klasické. Těsto jsem upekla ve čtvercové formě a nakrájela na trojúhelníky.
Mého králíčka jsem testováním tentokrát netýrala, protože scones mají dost specifickou chuť a nejsou moc sladké, takže si nemyslím, že by z nich byl nadšený. Při prvním kousnutí jsem taky nebyla úplně přesvědčená, jestli můžu můj výtvor kvalifikovat jako úspěch. Ale pak jsem si uvědomila, že scones takto opravdu mají chutnat. Když jsem si je pak (ještě zatepla) namazala máslem a marmeládou, bylo rozhodnuto. Moji chuť na sladké uspokojily a přitom jsem si mohla namlouvat, že jím relativně zdravě :-)


P.S. Konečně jsem se naučila,  jak mám s foťákem přibližovat!!! Trvalo mi dva měsíce, než jsem zjistila, že mám na foťáku cuplík, kterým můžu zoomovat :-(   Měli jste vidět moji radost, jak malé děcko. Od teď snad budete moct sledovat kvalitativní zlepšení mých fotek.

Žádné komentáře:

Okomentovat