28.4.11

MASCARPONE BUCHTA


Velikonoce mi poskytly skvělou záminku vyzkoušet něco "elegantnějšího", narozdíl od předchozích pohankových bochánků, které byly spíš obyčejné. Jednou z mých velikonočních kreací byla buchta s krémem ze sýru mascarpone. Byla super jednoduchá, protože korpus jsem jen vytáhla z mražáku. Byl to totiž zbytek koláče z prášku, který jsem pekla u příležitosti Ivčiných narozenin (viz můj příspěvek Dort pro Ivču). Já jsem tehdy část upečeného koláče nezdobila, protože bysme ho celý nesnědli. Teď se mi náramně hodil.
Na krém jsem použila kelímek sýra mascarpone, do kterého jsem zamíchala trochu rozmačkaných malin, cukru a dvě lžíce citronového krému - lemon curd. (Dá se koupit už hotový, vypadá jako marmeláda.) Pak jsem ušlehala trochu smetany a šlehačku jsem přidala do krému. Rychlovka. Stačilo natřít na korpus, dozdobit ovocem, dát na pár hodin do ledničky a bylo napečeno. Musím přiznat, že tento krém jsem nevymyslela já. Jako inspirace mi sloužil recept na blogu Junglefrog pod názvem Berry mascarpone cream.


Citronový krém

Ovoce jsem bohužel moc neměla,  ale do obchodu už se mi nechtělo. Takže estetická stránka trochu pokulhávala. Za to chuťově byla buchta vynikající!



Žádné komentáře:

Okomentovat