16.4.11

ETNICKÝ EXPERIMENT

V tomto příspěvku nejde ani tak o konečný výsledek (proto tady žádné fotky hotových výtvorů neuvidíte), ale o zkombinování různých etnických prvků pro vytvoření typických českých jídel. Aspoň si teda myslím, že knedle s vejci a uzená polévka by se daly považovat za česká jídla.
Přemýšlela jsem,  co uvařit k nedělnímu obědu. Měla jsem v ledničce kousek uzeného masa a dva tlusté plátky uvařené šunky. Maso by bylo, ale co s přílohou? Brambory a rýži už Ivo v tomto týdnu měl. Těstoviny dělám taky dost často. Tak pak už jedině knedle. Jenže ty jsem v životě nevařila. Za to jsem si vzpomněla, že mám v kredenci Matzo Balls v prášku, které jsem koupila loni na slevě.

Opět si vypomáhám polotovarem

Do náboženského výkladu o matzo balls se pouštět nebudu. Kromě toho, že se jedná o prvek ze židovké kuchyně, toho stejně moc nevím. Ale zjednodušeně můžu říct, že chuťově je to obdoba našich knedlíků. Takže bylo rozhodnuto - matzo knedle s vejci. Trochu jsem je vylepšila na kousky nakrájenou opraženou šunkou a cibulkou. Podávala jsem je s nakládanou červenou řepou, což byl pro změnu polský výrobek.


U plotny jsem ten den ještě chvilku zůstala. Už párkrát jsem si říkala, že je škoda nevyužít vývaru, co mi zbyde po uvaření uzeného masa. Já normálně polévky nevařím (ani nejím), ale teď jsem se rozhodla nějakou ukuchtit. Uzené maso jsem hodila na 20 minut do papiňáku, pak jsem do vývaru přidala brambory, mrkev, cibuli, česnek,  trochu vegety a soli a nechala povařit, dokud zelenina nezměkla. Matně jsem si vybavila, že v Česku se do této polévky dávají kroupy. Ty jsem samozřejmě doma neměla. Další varianta by mohla být rýže. Jenže ta nám v týdnu došla. Tak přišel na řadu můj druhý etnický experiment - quinoa. Je to jihoamerická plodina, prej nesmírně bohatá na bílkoviny, vitamíny, minerály. Já si ji připravuju dost často,  ale zatím jsem neměla odvahu testovat ji na mém králíčkovi. Teď jsem neměla na výběr. Kroupy nejsou, rýže není, holt bude muset být quinoa. Nervózně jsem čekala, jaká bude reakce na můj polévkový výtvor. Ivošův komentář: "Vynikající!" To byl opravdu nečekaný úspěch. Ivo byl spokojený chutnou polévkou a já měla dobrý pocit, že se mi podařilo do něj dostat něco zdravého :-)



Quinoa v syrovém stavu



 
Quinoa po 15 minutách vaření




Žádné komentáře:

Okomentovat