9.5.11

BANÁNOVÝ CHLEBÍČEK S KOKOSOVÝM OLEJEM





Měla jsem v kuchyni tři skoro hnědé banány, které by normálně skončily v koši. Naštěstí teď už vím, že přesně takové banány můžou najít skvělé využití v banánovém chlebíčku. Můj první pokus o banánový chlebíček nebyl úplně uspokojivý (viz tento předešlý příspěvek) , proto jsem hledala jiný recept. Banana Bread na blogu Served with love se mi líbil hlavně kvůli tomu, že je v něm použitý kokosový olej. Před nedávnem jsem vyčetla, že kokosový olej se po letech s negativní reputací dostává do popředí zájmu nadšenců o zdravou výživu. Já jsem samozřejmě ochotná vyzkoušet cokoliv zdravého, a tak jsem si koupila si hned dvě balení (na Amazonu byla dobrá cena). Zatím jsem ho moc při vaření nepoužila, snad jen jednou při opražování nějaké zeleniny. Chlebíček s využitím přezrálých banánů, kokosového oleje, a dokonce i celozrnné mouky se mi tedy jevil jako dobrý nápad.
Při přípravě jsem se v podstatě držela receptu, jen bílý cukr jsem nahradila hnědým, banánů jsem dala trochu víc než požadavaný hrnek, kokos jsem vypustila a naopak jsem přisypala trochu skořice. Kokosový olej, co mám, je v tuhém stavu. Vypadá jak sádlo, ale krásně voní, pochopitelně kokosem.  V receptu se píše,  že se má tenkým proudem přilít do těsta. To by s mým olejem nešlo, proto jsem jej nedřív rozpustila v mikrovlnce.  Tentokrát (narozdíl od mého předešlého pokusu) jsem použila klasickou chlebíčkovou formu a po upečení jsem z trouby vytáhla opravdu kus chleba:

Banana bread - opravdu vypadá jak chleba


Po chvilce chladnutí přišlo ochutnávání. Byla jsem nadšená - tomuhle říkám banánový chlebíček! Chuť banánů se v něm rozhodně nezapře. Zůstal vláčný celý týden. Tak dlouho mi totiž trvalo, než jsem jej snědla,  protože Ivo mi s ním moc nepomohl. Ne že by mu nechutnal, jen zkrátka nebyl doma.
Jediné vylepšení, které příště u tohoto receptu udělám, budou rozinky. Chlebíček si o ně vyloženě říkal.

Žádné komentáře:

Okomentovat