1.5.11

KOŇAKOVÁ BÁBOVKA


Zdaleka nejlepším zdrojem pro recepty v českém jazyce je podle mě ekucharka.net paní Ivany. Každý recept je doplněn videozáznamem, kde paní Ivana demonstruje přípravu daného pokrmu. Tahle vizuální pomůcka je skvělá. Jednak mi poskytuje přesný návod,  a jednak ukazuje, jak má vypadat konečný výsledek.  Ráda se brouzdám jejími videorecepty, když hledám inspiraci.
"Suché" buchty moc v oblibě nemám. Pravděpodobnost, že sáhnu po buchtě, kde není žádný krém, žádná náplň, je dost malá. Šetřím si totiž kalorie na sladkosti, které mě víc uspokojí. Ale Ivo má rád bábovky, a tak jsem se rozhodla, že mu zkusím nějakou upéct. U paní Ivanky mě zaujal recept na Koňakovou bábovku. V Česku jsem vaječný koňak milovala, ale zdejší americký Egg Nog ani jeho polská varianta mě neuspokojily. Takže jsem několik let vaječný koňak neměla. Loni před Vánocemi jsem náhodou v Binnie's objevila litrovku mexického Coronado. Správná barva, správná konzistence, tak šup s ní do košíku. Otestovat jsem ji musela hned po příchodu domů. Trefa do černého - přesná obdoba českého vaječného koňaku.
Naštěstí jsem tu flašku ještě nestihla vypít :-) Recept na Koňakovou bábovku byl jednoduchý. Hodilo se mi, že se v něm používá polohrubá mouka. Tu jsem měla doma taky už od vánoc, kdy mi ji Ivo přivezl z českého obchodu. Chtěla jsem tehdy hrubou mouku, ale byla vyprodaná. Z polohrubé mouky moc nevařím/nepeču, a tak mi seděla v kredenci bez využítí. Až do teďka.
Původně jsem měla choutky si s receptem trochu zaexperimentovat, tzn. "vylepšit" ho přidáním ovoce. Ale přečetla jsem si komentáře, kde si některé pekařky stěžovaly, že jim bábovka klesla. Nechtěla jsem riskovat, že se mi to stane taky, a proto jsem se radši přesně držela receptu. Alobalem jsem ji nepřikrývala vůbec. Bohužel mi bábovka i přesto klesla :-(



Vychladnutá, ale kleslá bábovka
 
O to víc jsem byla zvědavá, jak bude chutnat, když si ji všichni v komentářích tak chválili... Musím říct, že měli pravdu. Je opravdu vynikající. I bez másla a marmelády :-) Určitě ji zkuste! Vůbec nevadilo, že moje verze nevypala zrovna učebnicově.


Žádné komentáře:

Okomentovat