19.5.11

JAHODOVÝ CHLEBÍČEK


O existenci banánového chlebíčku jsem věděla už hodně dlouho, ale že můžu něco podobného vytvořit z jahod,  jsem zjistila teprve nedávno při mém brouzdání se recepty na internetu. Představa jahodového chlebíčku mě nadchla a jen jsem čekala na vhodnou příležitost, abych si jej mohla vyzkoušet. Když jsem při nákupu ve Walmartu objevila jahody na slevě, okamžitě mi bylo jasné, na co je použiju.
Recept Strawberry bread na blogu Cate's World Kitchen mi připadal relativně zdravý - jogurt, celozrnná mouka, ne moc tuku, ne moc vajec... Jenže když jsem si začala připravovat ingredience, ukázalo se, že nemám tu správnou celozrnnou mouku. Mám doma sice dva druhy: whole wheat & whole wheat pastry (= cukrářská) flour, ale v receptu se používá white whole wheat (bílá celozrnná). Nevěděla jsem přesně, jestli si můžu dovolit zaměnit jednu za druhou, a tak jsem se pro jistotu uchýlila ke klasické hladké mouce smíchané s trochou cukrářské celozrnné. Udělala jsem ještě dalších pár úprav (i při postupu) a bude proto jednodušší, když přepíšu celý recept podle mé verze, abych měla přehled pro příště.




Jahodový chlebíček - RECEPT

INGREDIENCE
2 vejce
1/4 hrnku bílého jogurtu (já jsem použila jogurt řeckého typu)
1/4 hrnku kokosového (nebo jiného rostlinného) oleje
2 lžičky vanilkového extraktu
1 hrnek hladké mouky
1/2 hrnku celozrnné cukrářské mouky
1/2 hrnku cukru krystalu
2 lžíce sirupu z agáve
1 lžička sody bicarbony
1 lžička prášku do pečiva
1/2 lžičky soli
1 + 1/2 hrnku jahod pokrájených na kousky

POSTUP
Troubu předehřejeme na 350 F (180 st. Celsia).  
Smícháme mouky, sodu, prášek do pečiva a sůl.
Ve druhé misce rozšleháme vejce s cukrem a sirupem z agáve. Přidáme jogurt, olej a vanilkový extrakt a pořádně rozmícháme. Pak po částech přisypeme mouky a ostatní suché ingredience, až vznikne hladká směs. Nakonec do ní opatrně vmícháme nakrájené jahody.
Vlijeme do vymazané a vysypané chlebíčkové formy (moje má rozměry 20 cm x 9 cm x 6cm) a pečeme.
Podle původního receptu měla doba pečení být 40 minut, jenže můj chlebíček byl i po hodině syrový. Byla jsem celkem zoufalá a obávala se, že kvůli mému experimentování jsem chlebíček pokazila a budu ho muset vyhodit. Ale ještě jsem to nechtěla úplně vzdát, a tak jsem pokračovala v pečení. Aby se mi zhora nepřipaloval, položila jsem na něj alobal (jen velmi zlehka). Zhruba po hodině a 20 minutách jsem upečený chlebíček konečně vytáhla z trouby.
Správně jsem jej měla nechat úplně vychladnout a teprve potom krájet. Já jsem nevydržela čekat déle než 10 minut :-) Byla jsem hodně zvědavá,  jak můj výtvor bude vypadat i chutnat. A byla jsem ráda, že jsem se nenechala odradit tou dlouhou dobou pečení. Trpělivost se vyplatila, protože chlebíček je velmi chutný. Není moc sladký, což mně vyhovuje, ale Ivošovi ho potřu máslem a marmeládou.



P.S. Dnes jsem se dozvěděla,  že "celozrnný" se píše s dvěma "n". To byla pro mně novinka! Takže teď musím projít všechny mé předešlé záznamy a tuhle hrubku opravit. Ostuda :-(   


Žádné komentáře:

Okomentovat