3.6.11

CHLEBÍČEK ZE SUŠENÉHO OVOCE


V dnešním příspěvku bude opět figurovat chlebíček. Tentokrát Chlebíček ze sušeného ovoce a ořechů, Dried Fruit and Nut Cake. Mám oblíbený a několikrát vyzkoušený recept od Very z Baking Obsession, který je jednoduchý a namlouvám si, že i zdravý, protože v něm není žádný tuk, jen trocha cukru, a spousta sušeného ovoce a ořechů.
Tenhle chlebíček je vyloženě pro mě. U Ivoše bych s ním absolutně neuspěla, proto po upečení většinu chlebíčku zamrazím a když mám chuť, vždycky si kousek vytáhnu. Ale i bez zamražení vydrží vláčný hodně dlouho, neprodyšně zabalený v ledničce prej až 3 měsíce.
Když jsme se minulý týden chystali na dlouhý víkend na chatu do Wisconsinu, řekla jsem si, že chlebíček se mi bude hodit jako snídaně.  Neměla jsem v plánu ho nikomu nabízet. Ne že bych se nechtěla dělit, ale vím, že spousta lidí, stejně jako Ivo, o fruitcake moc nestojí. Někteří vyloženě nesnáší kandované ovoce, které se většinou do fruitcake dává. Ale recept z Baking Obsession je pouze ze sušeného ovoce (datle, švestky, meruňky, hrušky) a hravě se obejde bez čehokoliv kandovaného. Nicméně jsem nechtěla riskovat, a proto jsem pro ostatní upekla ovocnou bublaninu (viz tento příspěvek), koňakovou bábovku (viz zde) a brownies z prášku. O to větší bylo moje překvapení, když Hanča náhodou můj chlebíček objevila, ochutnala a oznámila mi,  že je výborný. Měla jsem velkou radost, že můj oblíbený recept má nového příznivce.


Tady je přepis receptu s mými mírnými úpravami.

Chlebíček ze sušeného ovoce - RECEPT

INGREDIENCE
3/4 hrnku hladké mouky (já jsem dala o něco míň, asi tak 1/2 hrnku a jednu lžíci)
1/2 lžičky soli
1/4 lžičky prášku do pečiva
1/4 lžičky sody bicarbony
3/4 hrnku hnědého cukru (já jsem dala jen 1/2 hrnku)
1/2 hrnku sušených meruněk
1/2 hrnku sušených švestek
1/2 hrnku sušených hrušek
1 hrnek datlí
3 hrnky půlených jader vlašských ořechů (což se mi zdá hodně, proto jsem dala jen 2 hrnky)
3 vejce
1 lžičku vanilkového extraktu
(navíc jsem přidala citronovou kůru, čtvrt lžičky skořice a špetku mletého hřebíčku)

Já jsem zrovna žádné sušeného hrušky doma neměla, a tak jsem použila sušená jablka, a přihodila jsem i pár sušených třešní. Vera z Baking Obsession nechává meruňky a švestky vcelku. Já jsem všechno sušené ovoce pokrájela na větší kousky.
S přesným odměřováním ovoce jsem si hlavu moc nelámala, trochu toho, trochu toho, tak, abych měla celkem 2 a půl hrnku.

POSTUP
Troubu rozhřejeme na 300 F (150 st. Celsia). Chlebíček se nemá péct úplně v prostředku trouby, ale spíš ve spodní třetině.
Do mísy prosyjeme mouku, prášek do pečiva, sodu, přidáme sůl a promícháme. Pak dodáme hnědý cukr,  sušené ovoce, ořechy a rukama všechno smísíme.
V menší misce ušleháme vejce a vanilkový extract do pěny. Vaječnou směs pak nalijeme na ostatní ingredience a promícháme, aby byly ořechy a sušené ovoce obaleny.
Podle receptu se těsto má péct v chlebíčkové formě vyložené pečícím papírem, zhrube hodinu (v menší formě) nebo hodinu a 10-15 minut (ve větší chlebíčkové formě).  Já pro urychlení peču ve čtvercové formě, kterou vymažu a vysypu. Doba pečení je tak 40-45 minut, ale to si zkusíte špejlí.


Žádné komentáře:

Okomentovat