30.7.11

JAHODOVÉ MUFFINY


Tímhle příspěvkem navazuju na předešlý o Jahodové roládě. Jak jsem se tam zmínila, Ivo si s sebou na loď bral dva moje sladké výtvory. Kromě rolády to byly i jahodové muffiny. Ty jsem uviděla na blogu Delicious Inspiration a líbily se mi hlavně proto, že mi poskytly možnost zpracovat část jahod, které jsem ve velkém nakoupila v Costcu. Celý název tohoto receptu zní Mini Strawberry Muffins with White Chocolate Chips and Toasted Almonds (Jahodové minimuffiny s bílou čokoládou a opraženými mandlemi). Moje verze se tak jmenovat nemůže, protože jsem místo mandlí použila vlašské ořechy a s jejich pražením jsem se nijak nenamáhala. Těsta bylo celkem hodně, takže jsem kromě muffinů upekla i několik bochánků, do kterých jsem místo kousků bílé čokolády zamíchala jogurtové čipsy. Bochánky byly upečené ani ne za půl hodiny, za to s muffiny jsem se trápila. Nejdřív mi zezelenaly, naštěstí se jejich barva po čase spravila. Nevím, kdo by jedl zelené muffiny. A pak ne a ne se dopéct. Když jsem jeden po 90 minutách rozřezala, byl v prostředku pořád ještě trochu mazlavý kousek, což v mých očích znamenalo "syrový". Já mám tendenci všechno převařit a přepéct, jen abych si byla jistá, že tam nenajdu ani náznak po syrovosti. Proto jsem v pečení minimuffinů pokračovala dál, už ani nevím,  jak dlouho. Celkově určitě přes dvě hodiny. Výsledek byl takový, že po vychladnutí byly muffiny ztvrdlé na kost.  Nejdřív jsem je chtěla vyhodit, ale zjistila jsem, že chutnají dobře, i když byly tvrdé. Svou konzistencí mi připomínaly perník na strouhání. Na můj vkus byly sice trochu moc sladké (aby ne, vždyť v nich byl hrnek cukru!), ale Ivo je schválil. Nabalila jsem mu pár bochánků a minimuffinů na loď. Nebyla jsem moc nadšená, že budu prezentovat tvrdé muffiny, ale doufala jsem, že chuťově lidi přesvědčí. Ovšem žádné testování se nakonec nekonalo, protože Ivo je všechny přinesl zpátky. Prej na ně nedošla řada, jedla se totiž roláda. Prej... Každopádně my jsme měli na celý týden o snídani postaráno, zbytek jsem dala do mražáku.

Jahodové muffiny a bochánky

P.S. Přepis receptu v češtině sem dodám, jen jak budu mít chvilku volna.

Žádné komentáře:

Okomentovat