28.8.11

ČOKOLÁDOVO-OŘECHOVÝ ŠTRUDL




Zbyla mi půlka balíčku listového těsta, a tak jsem vymýšlela, co upéct. Chtěla jsem něco sladkého k nedělní snídani. Nakonec jsem se rozhodla pro Čokoládovo-ořechový štrůdl (Chocolate Walnut Strudel). Recept jsem našla na webstránce jednoho z výrobců listového těsta, Pepperidge Farm. Moji verzi jsem upravila pouze použitím jiné čokolády, než se doporučuje v receptu. Najít hořkou čokoládu je u nás doma celkem problém, protože když už chci zhřešit, radši sáhnu po mléčné. Hořkou vůbec nekupuju. Za to mléčnou máme vždycky. Obzvlášť když nás jí teď zásobuje i náš šéf. Ze své poslední cesty do Anglie nám každému přivezl karton čokoládových tyčinek Flake firmy Cadbury. Leží mi ve skříni už pár měsíců (ne že by byly špatné, jen zkrátka já teď čokoládu moc nejím). Tak jsem si řekla, že bych je mohla vyzkoušet v tomto receptu. Výsledek mě překvapil - příjemně, protože chuťově byl štrůdl výborný, a nepříjemně, protože se nedal moc krájet, hodně se mi rozpadal. Možná kdybych použila celý balíček těsta,  měla bych větší úspěch. Takhle tam asi bylo moc náplně. Příště se zkusím víc držet receptu.


Čokoládovo-ořechový štrůdl - RECEPT

INGREDIENCE
1 vejce
1 lžíce vody
4 unce hořké čokolády, tzn. zhruba 115 gr, rozlámané na kousky (já jsem použila 6 tyčinek Flake)
2 lžíce mléka
1 lžíce másla
1/2 hrnku posekaných ořechů
1 balíček rozmraženého listového těsta

Troubu rozehřejeme na 375°F, (190 st. Celsia).
Vejce rozšleháme vidličkou se lžící vody.
Čokoládu, mléko a máslo necháme rozpustit a smícháme na hladkou směs.
Listové těsto rozválíme na obdélník, stejně tlustý jako při přípravě klasického štrůdlu. Namažeme na něj čokoládovou směs (nechte asi 3,5 cm od konce bez namazání) a posypeme nasekanými ořechy. Pak těsto srolujeme do rolády. Dáme na plech a potřeme rozšlehaným vejcem.
Pečte zhruba 35 minut. Před servírováním jej můžete posypat moučkovým cukrem, což já jsem nedělala, protože díky mléčné čokoládě byl můj štrůdl sladký až až.


Tady jsem zaostřila na tyčinky Flake
 a na kytičku z mé zahrádky :-)

P.S. Jeden z komentářů u toho receptu na http://www.puffpastry.com/ navrhoval použít místo čokolády Nutellu. To určitě taky někdy vyzkouším.

Žádné komentáře:

Okomentovat